diumenge, 27 de setembre de 2009

Primers seminaris

El primer dia de seminari va començar amb els alumnes entrant tímidament a l’aula, poc a poc mentre ens reconeixíem les cares.
Al cap d’una estona, entra la professora i tutora del seminari amb molt d’ànim i un gran somriure a la cara, fet que ens va anar relaxant una mica a tots. Seguidament ens vam acabar de seure als nostres llocs i començarem una petita dinàmica de presentació, en la qual cadascun de nosaltres es va presentar amb unes dades concretades amb anterioritat, com el nom i l’edat, localitat i estudis de providència, treball, interessos i el perquè de l’elecció del grau.
Després de trencar el gel del primer dia, ens van “bombardejar” amb un assortiment de fotocòpies, totes plenes d’informació rellevant, la qual no vam poder assimilar tant ràpid com haguéssim volgut.
Tot i així, jo personalment, surto del primer seminari amb molt bon gust de boca i amb unes ganes increïbles de veure que ens espera aquest curs.

El segon dia de seminari l’utilitzem per acabar de concretar dubtes sobre el grau i repassar la informació que ens van donar el dia anterior.
Hem comentat con s’han de realitzar els informes sobre la realitat educativa i dades d’altres treballs, hem concretat dades rellevants sobre entrega de treballs i dies especials de seminari i també hem parlat de com haurem de realitzar la lectura en veu alta per tal de millorar la nostra dialèctica.

Per finalitzar, la Imma ens va repartir un document titulat: “Sobre alguns drets dels reis i reines de la casa”, el qual parla dels drets que els autors (Jaume Cela i Juli Palou) creuen que a de tenir un nen, tot i que a la introducció exposen, que saben que aquests drets només son vàlids per alguns nens i nenes, ja que d’altres no tenen accés ni a cobrir les seves necessitats bàsiques. Per tant com ells mateixos diuen, només tracten de cridar l’atenció a les persones, sobretot adultes, que porten en ells mateixos, la figura de l’educador, perquè o bé son pares o son professors, i que conseqüentment han de exercir com a tal, sense imposar-se ni exigir als infants, sinó que han de EDUCAR, ensenyar i donar recursos als nens per a que es desenvolupin autònomament, i sàpiguen defensar-se i exigir els seus drets quan calgui.

1 comentari:

  1. Tens raó el primer dia quasi que no ens coneixíem de rés entre nosaltres i vam entrar a l’aula una mica espantats perquè no sabíem que era ben bé això del seminari.
    Ara ja comencem a saber els noms dels nostres companys i amb la presentació del primer dia i amb la dinàmica de portar cadascú un objecte ens estem començant a conèixer una mica entre tots.
    I si l’Imma ens va animar enseguida i ens va transmetre molta seguretat a tots nosaltres.
    Pel que fa al bombardeig d’informació, va començar a repartir fulls i més fulls i jo encara no he assimilat tota la informació

    ResponElimina