diumenge, 27 de desembre del 2009

El Territori

Aquesta nova entrada té la intenció de expressar com van ser les jornades de presentacions orals sobre EL TERRITORI, tema ampli que va permetre veure i sentir multitud de diversos temes i punts de vista, durant aquestes.

El com vam arribar a la realització d'aquestes jornades, te la seva explicació en les competències explicites del modul de Processos i contextos educatius II, que imparteixen els professors Imma Gómez Pallarès i en Jorge Coderch Allué.
Des de les seves corresponents assignatures (Comunicació oral, escrita i digital i Gestió de la informació i TIC, respectivament) van fer la demanda de realitzar una exposició oral compresa en el temps de 6 minuts, la qual havia de parlar del territori.
Com ja he dit, el tema plantejat es massa ampli, segons qui ho interpreti, com, on, quan... es veuran unes característiques o altres sobre la qüestió. Aquesta mateixa dificultat pot ser també un avantatge, ja que en la diversitat i la llibertat d'expressió es troba l'aprenentatge.

Ja que el treball s'havia de realitzar per parelles, i la meva va ser la Mireia Casanovas Tapias (encantadora, per cert), varem escollir després de molt parlar-ne, que ho faríem de la desigualtat, i més concretament i per exemplificar, la varem situar a Barcelona; no obstant, i ho varem remarcar el la exposició, no vol dir que no existeixin les desigualtats a la resta de territoris més o menys personals, grans o petits.
Vam seleccionar definitivament aquest argument perquè creiem que el territori s'entén i s'ha d'entendre des de les persones que l'habiten, ja que son les que el formen i el reconeixen com a tal i per tant destaquem la importància d'establir uns principis d'igualtat entre veïns, ja que proporcionarà un territori molt més agradable per viure i conviure.

Seguidament penjo la presentació de power point que varem utilitzar en la exposició, espero que us agradi:





Durant les exposicions dels companys havien de emplenar una quadricula en la que es classificaven dos columnes, aspectes positius i a millorar. Ho fèiem principalment, imagino, per tal que prenguéssim consciencia dels errors i virtuts, tant dels companys com dels nostres mateixos, i que ens servís per millorar en les futures exposicions i com a mestres, que tinguem facilitat per parlar en públic.

En general tothom va estar a un bon nivell, el que més es notaven eren els nervis, encara que quantes més exposicions passaven, la gent es calmava i ho feien molt millor.
En quant als suports técnics escollits per les presentacions, van ser una mica fluixos, la majoria de presentacions eren poc visuals i originals, cosa que crec que es demanava i era molt important d'assolir. Tothom de la classe coneix les presentacions Power Point i sap com fer-les servir i extreure'n profit, però el més difícil és ser original i incloure coses noves. Genèricament, tothom es va esforçar però va haver una exposició en concret que va ser la més original de totes en quant a noves tecnologies.

La pràctica total de la demanda realitzada al principi pels professors va arribar a fites molt més altes del que em pensava en un inici, es a dir, que inicialment creia que seria un treball més, però en veure la importància i la magnitud del mateix i a causa d'unes circumstàncies personals que malauradament, van tenir lloc en aquestes dates, vaig entendre l'esforç que requeria, no sols aquest treball sinó tots, i que de tots i cadascun d'ells es pot extreure molt més del que ens pensem en un moment, perquè es poden aprofitar per no nomès aprobar sinò aprendre, que es el més important.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada